neděle 19. února 2017

Recenze: Will Grayson, Will Grayson

Ahojky!
dnes tu mám recenzi na knihu Will Grayson, Will Grayson.


Název knihy: Will Grayson, Will Grayson
V originále: Will Grayson, Will Grayson
Spisovatel: John Green, David Levithan
Nakladatelství: Yoli



















Anotace:
Chicago je dost velké město a dva středoškoláky z jeho opačných konců může dohromady svést leda náhoda. A aby se navíc ti dva jmenovali úplně stejně, totiž Will Grayson, musí ta náhoda být hodně veliká. Jenže opravdový spád věci naberou teprve tehdy, když se do všeho vloží ještě někdo třetí – kamarád jednoho z Willů zvaný Drobek, tornádo v lidské podobě. Drobek je střední útočník školního týmu amerického fotbalu, autor, skladatel, producent, režisér a hlavní hvězda nejlepšího muzikálu všech dob, a především věčně zamilovaný gay. A když ten se do něčeho pustí, můžete si být jistí, že při zdi se držet nebude… Oba Willy čeká řada příjemných i méně příjemných překvapení a postupně si budou muset znovu přebrat všechno, co si mysleli o sobě, o lásce i o přátelství.

Jak asi někteří víte, tak knihy od Johna Greena vydával ze začátku Knižní klub v hard backu. Potom, ale nakladatelství Yoli začalo tyto knihy také vydávat, ale v paper backu a když přišla zpráva, že vyjde knížka Sněží Sněží od Yoli, ale ne od Knižního klubu, byla jsem docela v šoku a modlila se, aby Yoli Sněží Sněží vydalo v hard backu a ne v paper backu, protože jsem všechny ostatní knihy měla v hard backu. Nakonec Yoli knihu vydalo v paper backu a já byla šťastná. Potom jsem se dozvěděla, že má vyjít Will Grayson, Will Grayson od Yoli. To už jsem se nebála a po knize toužila, dokud jsem jí neobjevila pod vánočním stromečkem.
Každopádně... proč vám toto říkám... Knihy od Johna Greena se mi nejlépe čtou v hard backu a tak Will Grayson, Will Grayson nebyl výjimka.  Akorát jsem si teda sundala přebal, ale to dělám u každé knihy (možná jste si už toho všimli na Instagramu).
Akorát se mi nelíbilo, že kniha nebyla úplně spisovná a občas chyběla i velká písmena, jak na začátku věty, taky i u jmen. A poslední věc je, že jsem se pořádně v knize nevyznala. Nevěděla jsem jaký Will Grayson to zrovna vypráví. To, že každou kapitolu vyprávěl jiný Will Grayson mi došlo až na nějaké sté stránce.



když se kouknu po klukách a holkách u ostatních stolů,
uvažuju o tom, co si tak můžou pořád povídat. všichni jsou
strašně nudný a snažej se to vynahradit tím, že řvou. mně je
milejší prostě sedět a jíst.


Will Grayson, Will Grayson, Drobek, Jane... hlavní postavy v knize, které mi byly sympatické. Samozřejmě je tam více hlavních kladných postav, ale mě z nějakého důvodu neuchvátily.
Jak už jsem zmiňovala, tak v knize jsou dva příběhy, které se nakonec navzájem propletou. Oba si jsou podobné, nebo spíše je tam ta hlavní myšlenka autorů, ale přitom je každý Will Grayson jiný.
Kniha je trochu odlišná od ostatních "Greenovek". Má totiž trochu jiné téma, než jeho předchozí knihy, ale filozofické myšlenky a citáty se nikam neztratily.
Tím, že je kniha jiná se mi možná i více líbila, než kdyby to bylo o podobných tématech, jako jeho předchozí knihy. Dost mě kniha překvapila, ani se nedokážu pořádně ke knize vyjádřit, protože vám nechci nic prozrazovat z děje. Hlavně konec byl úžasný! Sice trochu neuzavřený, ale přesto úžasný.  

Ano, lépe jsem to vyfotit nemohla 😄

Pokud mě sledujete na Instagramu, tak už víte, že se mi kniha opravdu líbila a já byla opravdu nadšená z celého příběhu i konce knihy.
Moc vám knihu doporučuji, i pokud Greena číst moc nechcete, protože je to o tom samém... ale tato kniha je opravdu trochu jiná, tak jí dejte aspoň malou šanci.
Hodnotila jsem tedy 10/10 body. 

Jaký máte názor na Johna Greena?
Četli jste tuto knihu?


Určitě mi napište a nebojte se toho.
Jsem ráda za každý komentář, vzkaz a odběr.  
Samozřejmě mě nezapomeňte sledovat na InstagramuGoodreads a FB stránce.

2 komentáře:

  1. Recenze je moc povedená a J. Greena prostě žeru. Takhle kniha mě ale fakt hodně zklamala a přišla mi o ničem. Budu ráda, když koukneš na moji recenzi. ;)
    www.susanboooklover.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat

Napište mi určitě komentář! Strašně mně to potěší a vykouzlí tak na mé tváři veliký úsměv!!