sobota 11. června 2016

Recenze: Kdo chytá v žitě

Dneska jsem se rozhodla napsat po dlouhé době článek, tentokrát recenzi na knížku Kdo chytá v žitě.



Název knihy: Kdo chytá v žitě
V originále: The Catcher in the Rye
Spisovatel: J. D. Salinger
Nakladatelství: Knižní Klub

                                

 
 
Anotace:
 
Příběh vyprávěný sedmnáctiletým Holdenem Caufieldem je vlastně popisem necelých tří dnů jeho cesty domů (po opuštění přípravky v Pencey) předvánočním New Yorkem, kdy se Holden konfrontuje s řadou lidí (spolužáci, venkovanky ze Seattlu, prostitutka a její pasák, rodiče, učitel...). Více než putováním prostorem je tato cesta však spíše putováním od nevinnosti k vědoucnosti, od sebeneznalosti k sebeuvědomění, od izolace k pocitu sounáležitosti s okolním světem. Černý humor, jímž je tento svět nazírán, je jednou ze zbraní proti němu: člověka, který není schopen se světu smát, brzy jeho zoufalství zahubí.zdroj

Obálka je opravdu nádherná. Jsou to jen čtyři obyčejné barevné pruhy a na nich je velký název knížky.
Jsou i dobře očíslované kapitoly.
Jediné mínus jsou malá písmenka v knížce, které někomu mohou vadit.




Z našeho pokoje pronikal závěsem u sprch proužínek světla, takže
jsem viděl, jak Ackley leží na posteli. Věděl jsem na beton, že je
úplně vzhůru. ,,Ackley," povídám. ,,Jsi vzhůru?"

Na začátek je nutno říct, že tato kniha nesedne všem. Je to napsané zvláštním způsobem.
Knihu jsem četla celkem dlouho a musela jsem se do ní občas nutit, což mě mrzí.
Tuto knihu jsem četla do školy, jako povinou četbu. Nebylo to špatné, ale styl psaní mi moc nesedl a hlavní hrdina mi byl nesympatický, ale když se na konci nad celým příběhem zamyslíte, tak si uvědomíte, co se vám autor snažil sdělit. Čemu se máte v životě vyhnout a co změnit.
Pokud, ale váháte nad tím, jestli si knihu přečíst jen tak, tak nevím, co vám mám poradit. Pokud to pro vás není taková nutnost si to přečíst a nemusíte to číst do školy, tak tuto knížku ani číst nemusíte.


 

Knize nakonec dávám 5/10 bodů. Protože přece jenom my tato kniha něco dala a přinesla a nebylo to tak strašné.
 
Četli jste tuto knihu?
Co by jste mi doporučili za povinou četbu?
Jaký máte vztah k povinné četbě?


Určitě mi napište a nebojte se toho.
Jsem ráda za každý komentář, vzkaz a odběr.  
Samozřejmě mě nezapomeňte sledovat na Instagramu, GoodreadsYoutube a FB stránce.
 

6 komentářů:

  1. Povedená recenze :) jen tak dál :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Vymazat
    2. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Vymazat
    3. Už jsem se tam dávno koukala a svůj názor ti napsala :-). A prosím, aby jsi mi tyto věci nepsala do komentářů, ale aby jsi mně kontaktovala na email, facebook atd. :-).

      Vymazat
    4. promiň, pro příště budu už chtřejší :) asi se mi tvoje zpráva nezobrazila, proto jsem ti psala znovu, asi bych měla být více pozornější, snad se to nebude víckrát opakovat :)

      Vymazat

Napište mi určitě komentář! Strašně mně to potěší a vykouzlí tak na mé tváři veliký úsměv!!